At handle sexlegetøj til ham og hende

15 October 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Vi har bevæget os ind i en moderne tidsalder, hvor man ikke længere behøver at identificere sig med ens biologiske køn, og det har også åbnet op for, at den rubricering man tidligere oplevede med at sætte sexlegetøj ind i rammer, er blevet ophævet, så kunderne tænker ud af boksen.

Det betyder, at når man shopper efter sexlegetøj på nettet, så kigger man måske ikke så meget efter, om man skal søge i en kategori, der er inddelt efter køn, og når man ser sig om i en forretning, så går man heller ikke hen i en afdeling, hvor der er indekseret sexlegetøj efter biologisk køn.

Godt nok er sexlegetøjet flere stadig stadig inddelt efter køn, for det er stadigvæk sådan, at majoriteten kigger efter sexlegetøj, men vi tør næsten godt spå om en kommende fremtid, hvor man mere går efter, hvad sexlegetøjet skal bruges til, hvor det stimulerer, og hvem man ellers har i tankerne på at bruge det sammen med.

Butikkerne og producenterne bliver nok også nødt til at tilpasse sig den udvikling, så de ikke kommer til at holde kunderne væk ved at have en gammeldags mentalitet omkring brugen af sexlegetøj.

Sexlegetøj har jo ellers ofte været noget, der har været forud for tiden med, hvad folk turde snakke om og åbne op for, og når det endelig blev mainstream, så var der allerede dukket noget andet op i undergrunden, der fik folk til at måbe.

Derfor ville det heller ikke du, hvis industrien med den slags voksen legetøj pludselig gik hen og blev en rekreativ gren, hvor hverken de anerkendte eller snuskede forhandlere turde at følge med strømmen.

Dog er det jo et svært skisme at regne ud, om der er tale om et kortvarigt fænomen, eller om det er noget, som der er kommet for at blive – men her bør sexindustrien tage teten og vise vejen.

 

More articles